Έξι μύθοι για την προώθηση ιστοσελίδων που οι ξενοδόχοι εξακολουθούν να πιστεύουν

Την περασμένη εβδομάδα είχα μια μεγάλη συζήτηση σχετικά με την προώθηση ιστοσελίδων ξενοδοχείων με μια ομάδα ξενοδόχων και αντιμετώπισα ξανά μια σειρά από ανακρίβειες σχετικά με το SEO που κυκλοφορούν στην αγορά. Θέματα που έχω ακούσει ξανά και ξανά και είναι τόσο συχνή η εμφάνιση αυτών των εσφαλμένων απόψεων που κινδυνεύει ο εκάστοτε ξενοδόχος να δεχθεί σφάλματα ως πραγματικότητα, καθώς λαμβάνει από πολλές πλευρές τις ίδιες εσφαλμένες πληροφορίες. Παρακάτω είναι μια περίληψη όσων προσωπικά θεωρώ ως τους έξι μύθους γύρω από SEO στον ξενοδοχειακό τομέα:

Μύθος # 1: Θα πρέπει να αναπροσαρμόζω συνεχώς το περιεχόμενό μου για να βγαίνω σε καλές θέσεις

Αυτός ο μύθος προέρχεται από την ενημέρωση με το όνομα “freshness” που εμφανίστηκε το  Νοέμβριο του 2011 από το Google, η οποία είναι σε μεγάλο βαθμό παρεξηγημένη. Αποδεικνύεται ότι ο αλγόριθμος φρεσκάδα επηρεάζει λιγότερο από το 10% των αναζητήσεων, και ψάχνει μόνο για τρεις τύπους γεγονότων:

  • Τα πρόσφατα γεγονότα ή καυτά θέματα (διαδηλώσεις, καταστροφές, διασημότητες, θάνατοι)
  • Τακτικά επαναλαμβανόμενα γεγονότα (εκλογές, ισολογισμοί, μετοχές, Πάσχα)
  • Πρόσφατες ειδήσεις ή γεγονότα (κυκλοφορία νέου iPhone, τελευταία ευρήματα, φάρμακο για μια ασθένεια).

Τα ξενοδοχεία δεν εμπίπτουν σε καμία από αυτές τις κατηγορίες. Τα ξενοδοχεία είναι σταθερά κτίσματα από τούβλα και το κονίαμα, αντικείμενα που σπάνια αλλάζουν, και έτσι ο αλγόριθμος φρεσκάδα δεν ισχύει για τα περισσότερα ξενοδοχεία. Η αρχική περιγραφή του ξενοδοχείου και της περιοχής του σπάνια θα αλλάξει, όπως ακριβώς και συμπληρωματικό περιεχόμενο όπως τα σχόλια για τοπικά σημεία ενδιαφέροντος, αξιοθέατα κλπ.

Η μόνη φορά που αυτό δεν θα ήταν αλήθεια αν είναι ένα γεγονός που συνδέεται με το ξενοδοχείο. Ας υποθέσουμε ότι ένα επαναλαμβανόμενο συνέδριο θα λάβει χώρα στο ίδιο ξενοδοχείο κάθε χρόνο, καθιστώντας το όνομα του ξενοδοχείου συνώνυμο με το επαναλαμβανόμενο συνέδριο. Ο αλγόριθμος φρεσκάδα μπορεί στη συνέχεια να ενεργοποιηθεί για τα ερωτήματα που σχετίζονται με το συνέδριο σε αυτό το ξενοδοχείο. Γενικά ο αλγόριθμος freshness δεν ισχύει για την πλειονότητα των ερωτημάτων του ξενοδοχείου, οπότε δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για αυτό.

Υπάρχουν κάποιες υπηρεσίες εκεί έξω που θα ισχυρίζονται ότι μπορούν να επηρεάσουν τον αλγόριθμο freshness της Google με την εγκατάσταση ενός script που ενημερώνει την ημερομηνία δημοσίευσης του άρθρου κάθε μέρα, ή τυχαία προσθήκη νέων λέξεων σε μια σελίδα. Κανένα από αυτά τα κόλπα δεν λειτουργεί καθώς το Google αναζητά ουσιαστικές αλλαγές στο σώμα ενός κειμένου για να το χαρακτηρίσει νέο και να του δώσει μια ώθηση από τον αλγόριθμο φρεσκάδα. Πρόσθετα η αλλαγή μιας σελίδας έχει και αρνητικές συνέπειες και δυνητικά εκκινά την επανεξέταση από την Google, γεγονός που την βγάζει προσωρινά από τις θέσεις που κατείχε. Απλά μιλώντας πας για μαλλί και βγαίνεις κουρεμένος!

Μύθος # 2: Μπορώ να πληρώσω για να πάρω την πρώτη θέση στο Google για άκρως ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά

Αυτός ο μύθος είναι μια θλιβερή ιστορία και στην Marinet το αντιμετωπίζουμε σχεδόν καθημερινά. Συμπάσχουμε και κατανοούμε τους ξενοδόχους που θέλουν να είναι στην #1 θέση για “hotels in χχχ” ή xxx hotels”. Ποιος δεν θα ήθελε τέτοιες θέσεις; Επειδή οι ξενοδόχοι το θέλουν τόσο πολύ, πέφτουν συχνά θύματα των εξωπραγματικών υποσχέσεων κάποιων ασυνείδητων SEOs, με κόστος κάποιες χιλιάδες ευρώ κάθε χρόνο.

Λίγα ξενοδοχεία θα αποκτήσουν ποτέ την # 1 θέση για τα λεγόμενα money keywords επειδή υπάρχουν δεκάδες ή ακόμη και εκατοντάδες άλλα ξενοδοχεία που προσπαθούν το ίδιο. Επίσης ας μην ξεχνάμε τους OTA και εταιρείες όπως Expedia, TripAdvisor, Booking, Agoda κλπ. Αγνοώντας τις διαφημίσεις Adwords, το Hotel Finder, και το Google Local θα δείτε πάντα τους γίγαντες της διανομής στις επίμαχες αναζητήσεις. Θα έπαιρνε εκατομμύρια δολάρια και δεκαετίες εργασίας για να τους εκδιώξουν. Είναι αδύνατο. Στο κάτω κάτω η πρώτη σελίδα των serp χωρά δέκα αποτελέσματα. Πως μπορεί κάποιος να υπόσχεται σε 50 ότι θα τους βάλει εκεί;

Μύθος # 3: Θα πρέπει να γεμίσει τη σελίδα μου με τις λέξεις-κλειδιά και να τις αλλάζετε συχνά

Μπορούμε όλοι να συμφωνήσουμε ότι πρόκειται για ένα μύθο. Και όμως στην Marinet συχνά ακούμε συνεργάτες ξενοδόχους να λένε ότι θέλουν μεγάλο αριθμό keywords στην κεφαλίδα ή το υποσέλιδο και να ζητούν να επιτύχουμε πυκνότητα Χ% για μια λέξη-κλειδί.

Αυτή η τακτική (keyword stuffing) είναι παλιά. Είναι τόσο παλιά και τόσο κακό SEO που έχει τη δική της εγγραφή στη Wikipedia. Aυτή η τακτική έχει αναγνωριστεί τόσο πολύ καιρό που όσοι την χρησιμοποιούν απλά θα κάνουν κακό στη σελίδα τους.

Μύθος # 4: Δεν μπορώ να βγω καλά στις μηχανές αναζήτησης χωρίς ένα blog

Αυτός ο μύθος υπάρχει επειδή στα blogs είναι εύκολο να αναρτήσεις περιεχόμενο γρήγορα. Τελευταία έχουν πειστεί αρκετοί ξενοδόχοι ότι τα blogs έχουν μαγικές ιδιότητες στο SEO, που επιτρέπουν στο περιεχόμενο που δημοσιεύεται στα blog να κατατάσσεται σε υψηλότερη θέση στο Google από ό, τι μη-blog περιεχόμενο.

Η ιδέα είναι ανόητη για πολλούς λόγους. Τα cms που χρησιμοποιούνται για blogs (π.χ. wordpress) είναι ανεπτυγμένα και πληρούν όλες τις προυποθέσεις βάσεως σε σχέση με μια μέτρια ιστοσελίδα ξενοδοχείου. Αν το blog ενός ξενοδοχείου πάει καλύτερα από την ιστοσελίδα του, απλά έχουμε μια απόδειξη ότι η ιστοσελίδα δεν είναι σωστά φτιαγμένη. Εν τέλει το Google κατατάσσει το περιεχόμενο με άλλα κριτήρια και όχι από το λογισμικό που χρησιμοποιείται για την παραγωγή περιεχομένου.

Μύθος # 5: Όλα τα link είναι ίδια

Αυτός κι αν είναι μύθος! Ακούμε συχνά για ξενοδοχεία που προσλαμβάνουν εταιρείς για να δημιουργήσουν backlinks για αυτούς, και πληρώνουν X ευρώ για τη δημιουργία Υ backlinks μέσα στους επόμενους Ζ μήνες. Η εταιρεία SEO Θα δημιουργήσει χαμηλής ποιότητας backlinks και στη συνέχεια να υποβάλει έκθεση ότι έφερε την αποστολή της εις πέρας. Δυστυχώς, δεν είναι όλα τα backlinks το ίδιο, και πολλά από αυτά είναι άνευ πραγματικής αξίας και εμπίπτουν στις κατηγορίες παρακάτω:

  • Σύνδεσμοι με Nofollow tag: Για χρόνια τώρα, η Google έχει δώσει στους webmasters την ικανότητα χαρακτηρίζουν τους εξωτερικούς συνδέσμους με rel = “nofollow” tag. Αυτή η ετικέτα λέει το Google ότι δεν θα πρέπει να περάσει κανένα credit στην ιστοσελίδα του link. Ο μεγαλύτερος αριθμός των links που δημιουργούνται μαζικά είναι τέτοια.
  • Σύνδεσμοι από Σχόλια Blog:  Οι δεσμοί από σχόλια σε blogs επλήγησαν σκληρά μετά το Google Penguin και τώρα δεν αξίζουν σχεδόν τίποτα.
  • Σύνδεσμοι από Υπογραφή Forum: Παρόμοια με τα σχόλια του blog η Google έχει επιλέξει οι δεσμοί αυτοί να έχουν μικρή αξία
  • Links στο Δελτία Τύπου: Τα Δελτία Τύπου είναι ένα καλό εργαλείο για να τραβήξουν την προσοχή από ένα δημοσιογράφο, ο οποίος θα μπορούσε να γράψει ένα άρθρο για το ξενοδοχείο σας και να περιλαμβάνει μια σύνδεση που βοηθά το SEO σας. Όμως, αυτά καθαυτά τα δελτία τύπου, ακόμα και αυτά που περιλαμβάνουν συνδέσμους με μεγάλο anchor text, δεν θα βοηθήσουν το SEO. Η Google με το δεδομένο ότι τα δελτία τύπου είναι πληρωμένες αναρτήσεις περιεχομένου δεν αξιολογεί τα links που περιλαμβάνουν.
  • Sidebar και Τελικοί Σύνδεσμοι: Πολλές ιστοσελίδες, όπως τα WordPress blogs, έχουν δυναμικές πλαϊνές μπάρες και υποσέλιδα ίδια για κάθε άρθρο στο blog. Η Google δίνει πολύ μικρότερη αξιοπιστία για τις συνδέσεις σε υποσέλιδα, κεφαλίδες, ή πλαϊνές μπάρες, σε αντίθεση με τα links στο σώμα ενός άρθρου.

Μύθος # 6: Ακόμα και μια νέα ιστοσελίδα, με δυνατό SEO, μπορεί να πάρει την # 1 θέση σε 30 ημέρες

Όσο κι αν δεν αρέσει η δημιουργία καλών θέσεων στις μηχανές αναζήτησης παίρνει χρόνο! Όταν ξεκινήσει μια νέα ιστοσελίδα για ένα ξενοδοχείο με ένα νέο domain name, φανταστείτε ότι ξεκινάει από τον πάτο ενός τεράστιου βαρελιού με ιστοσελίδες όπως η Booking ή η Expedia στην κορυφή, και το άπειρο μεταξύ τους.

Για να ανεβείτε στη σκάλα, χρειάζεται διαρκής δουλειά, ποιότητα του περιεχομένου, επιμονή και υπομονή! Κανείς δεν μπορεί να ξεκινήσει μια νέα ιστοσελίδα και να πληρώσει κάποιον και με SEO να πάει αμέσως στην κορυφή. Απλώς δεν γίνεται! Η Google έχει συμπεριλάβει χρονικούς περιορισμούς στον αλγόριθμο της (sandbox) για την αποτροπή τέτοιων φαινομένων. Θέλουν να προσφέρουν στους χρήστες αξιόπιστο περιεχόμενο που έχει αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου.

Γι ‘αυτό συστήνουμε στους νέους συνεργάτες μας ξενοδόχους να ξεκινήσουμε άμεσα τη δημιουργία της ιστοσελίδας τους και την προώθηση, ακόμη και αν το ξενοδοχείο τους δεν είναι ακόμα ανοιχτό. Προσωπικά παρεξηγήθηκα και δέχθηκα αρνητικά σχόλια όταν πρότεινα σε ξενοδόχο που ήταν στα μπετά να πάρουμε domain και να αρχίσουμε τη προώθηση. Νόμιζε ότι απλά ήθελα να πάρω δουλειά και χρήματα χωρίς νόημα και δυσκολεύτηκα να τον πείσω ότι μια ιστοσελίδα είναι κάπως σαν το κρασί ή ένα βρέφος. Χρειάζεται χρόνο να ωριμάσει και να ενηλικιωθεί για να φέρει αποτελέσματα. Χρειάζεται χρόνος και προσπάθεια για να οικοδομήσουμε μια ποιοτική παρουσία στο διαδίκτυο και τα καλά πράγματα δεν μπορεί να γίνουν βιαστικά.

Ανακεφαλαίωση

Όλοι αυτοί οι μύθοι πηγάζουν από την ίδια ιδέα ότι μπορείτε να πληρώσετε χρήματα για προώθηση ιστοσελίδων και να χειραγωγήσετε το Google. Όταν έχω σχετικές ερωτήσεις τονίζω πάντα ότι η Google είναι μια εταιρεία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων με περισσότερους πόρους από αποιονδήποτε και μερικά από τα λαμπρότερα ταλέντα στον πλανήτη. Τεχνάσματα και κόλπα ας τα ξεχάσουμε. Αυτό που χρειάζεται ένα ξενοδοχείο είναι ένα έμπιστο συνεργάτη που ασχολείται να αναδείξει το ξενοδοχείο και προσπαθεί να βοηθήσει το Google να κατανοήσει το περιεχόμενό του ξενοδοχείου και έτσι να κάνει την άνοδο της ιστοσελίδας ασφαλή.

Σημείωση: Αυτή είναι μια άποψη από τον Αλέξανδρο Δαμίγο, γενικό διευθυντή της Marinet ΕΠΕ.