PSD2 - Τι αλλάζει για τα ξενοδοχεία; - Marinet Ltd Internet Services | Blog
789
post-template-default,single,single-post,postid-789,single-format-standard,bridge-core-1.0.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-1.0.0,qode-theme-marinet,disabled_footer_top,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive

PSD2 – Τι αλλάζει για τα ξενοδοχεία;

PSD2 – Τι αλλάζει για τα ξενοδοχεία;

Από τις 14 Σεπτεμβρίου, οι ηλεκτρονικές πληρωμές ρυθμίζονται από την οδηγία PSD2 (Ευρωπαϊκή Οδηγία υπηρεσιών πληρωμών) που συζητείται πολύ. Τι συμβαίνει τώρα για ξενοδοχεία και ξενοδόχους; Υπάρχει ακόμα πολλή σύγχυση, οπότε ας προσπαθήσουμε να ξεκαθαρίσουμε το τοπίο.

Τι είναι το PSD2 και πότε ξεκίνησε η εφαρμογή του;

Η PSD2 είναι η νέα Ευρωπαϊκή Οδηγία σχετικά με τις υπηρεσίες πληρωμών στην Ευρωπαϊκή αγορά και ενσωματώθηκε στο Ελληνικό Δίκαιο με τον Νόμο 4537/2018. Με την οδηγία αυτή, από τις 14 Σεπτεμβρίου 2019, εκσυγχρονίζονται οι ανέπαφες (contactless) συναλλαγές, χωρίς την χρήση PIN, με φυσική παρουσία κάρτας και οι συναλλαγές στο διαδίκτυο (e-commerce). Αφορά τόσο λιανικές όσο και εταιρικές πληρωμές, με κύριο  στόχο να καταστήσει τις διαδικτυακές πληρωμές εντός του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) πιο ασφαλείς και εύκολες.

Σύμφωνα με το PSD2 τα στοιχεία της κάρτας (αριθμός, όνομα, ημ/νια λήξης και CVC) δεν είναι πλέον αρκετά για να γίνει η χρέωση. Απαιτείται έλεγχος ταυτότητας δύο παραγόντων για την έγκριση της συναλλαγής.  Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές, εκτός των στοιχείων της κάρτας (αριθμός, όνομα, ημ/νια λήξης και CVC) απαιτείται να χρησιμοποιούν έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων όπως ένα  κωδικό ασφαλείας μιας χρήσης που αποστέλλεται με SMS ή μέσω mobile app στο χρήστη.

Τι αλλάζει για τα ξενοδοχεία;

Ας δούμε τις περιπτώσεις κρατήσεων:

1. Πληρωμές αφού έρθει ο πελάτης με φυσική παρουσία του ίδιου και της κάρτας δεν επηρεάζονται. Οι χρεώσεις γίνονται κανονικά όπως τώρα χωρίς πρόβλημα μέσω του τερματικού POS.

2. Κρατήσεις μη επιστρέψιμης τιμής (non refundable), προκαταβολές και ακυρωτικά. Εδώ βρίσκεται η πιο δύσκολη περίπτωση. Οι χρεώσεις προπληρωμένων κρατήσεων μέσω OTA μπορεί να γίνει με χρήση των υπηρεσιών των OTA (Payments by Booking, Expedia Collect) και στη συνέχεια να λάβετε virtual card. Εδώ αυτό που αλλάζει είναι ο χρόνος της χρέωσης της virtual card που ενδεχομένως εκχωρεί τη ρευστότητα των προχρεώσεων. Ζητήστε την πληρωμή τη στιγμή της κράτησης και άμεση είσπραξη μέσω εικονικής κάρτας ή με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό. Εναλλακτικά χρησιμοποιείστε σύστημα κρατήσεων ή PMS που έχει τη δυνατότητα της προχρέωσης και είναι συμβατό με την PSD2 οδηγία.

Ποιες λύσεις υπάρχουν;

1. Σύστημα online πληρωμών στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου που είναι συμβατό με το PSD2. Λαμβάνεται μια κράτηση και για την ολοκλήρωση και είσπραξη κατευθύνεται ο πελάτης σε συγκεκριμένη σελίδα όπου υπάρχει σύνδεση συνήθως με κάποια τράπεζα. Προσοχή εδώ αν είναι αυτόματη η σύσδεση με το σύστημα κρατήσεων μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις απευθείας κρατήσεις. Επίσης θα χρειαστεί άλλο ένα στάδιο ταυτοποίησης κάθε πληρωμής με την αντίστοιχη κράτηση.

2. Μηχανή κρατήσεων ή PMS που χρησιμοποιεί 3D Secure ή παρόμοια μέθοδο. Με τη χρήση συμβατής μηχανής κρατήσεων ή PMS η είσπραξη διενεργείται με όλες τις προϋποθέσεις τους PSD2 και παράλληλα η είσπραξη συνδέεται αυτόματα με την αντίστοιχη κράτηση και υπάρχει εύκολη ταυτοποίηση.

3. Επικοινωνία με την τράπεζα. Ζητήστε η δυνατότητα χειροκίνητης χρέωσης να παραμείνει ενεργή, ώστε να μπορείτε να συνεχίσετε να χρεώνετε τις προκρατήσεις. Προσοχή εδώ γιατί δεν υπάρχει διασφάλιση για αμφισβήτηση συναλλαγής αργότερα από τον πελάτη.

Συνολικά η νέα οδηγία PSD2 απαιτεί μια από τις παραπάνω λύσεις και μακροπρόθεσμα μια από τις 2 πρώτες. Προσοχή στα ακόλουθα σημεία:
  • Χρόνος είσπραξης, καθώς είναι εύκολο αν ένα κατάλυμα μείνει αδρανές να καταλήξει να εισπράτει προπληρωμές… μετά το check-out.
  • Διασύνδεση που προσφέρει εύκολη χρήση για τον πελάτη, ώστε να μην επηρεαστεί το conversion και να μην μειωθούν οι απευθείας κρατήσεις.
  • Ισοτιμία και ίδιους όρους χρέωσης και ακυρωτικών σε όλο το δίκτυο πωλήσεων.
  • Πιθανές αμφισβητήσεις συναλλαγών αν διατηρηθεί η χειροκίνητη χρέωση χωρίς την κάρτα.

 

Η Marinet μπορεί να βοηθήσει ένα κατάλυμα με τη δημιουργία των απαραίτητων αλλαγών στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου για συμβατότητα με την οδηγία PSD2 και με την ενεργοποίηση των απαραιτήτων στην μηχανή κρατήσεων της WebHotelier.

Σχετικά με τον αρθρογράφο και την Marinet

Ο Αλέξανδρος Δαμίγος είναι ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης της Marinet. Πρόκειται για τη πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που από το 2002 παρέχει υπηρεσίες στον τουρισμό και διαθέτει μια ολοκληρωμένη λύση προώθησης και διαχείρισης κρατήσεων προσφέροντας τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας, το booking engine, τον channel manager και την ηλεκτρονική προώθηση ενός ξενοδοχείου.

Η Marinet πρωτοστατεί στο χώρο της φιλοξενίας και προσφέρει υπηρεσίες ηλεκτρονικής προώθησης και μάρκετινγκ, διαχείριση social media και διασπορά τουριστικού προϊόντος σε περισσότερα από 600 ξενοδοχεία στην Ελλάδα. Μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Marinet στο τηλέφωνο (+30) 210 4101130 ή από την φόρμα επικοινωνίας: Φόρμα επικοινωνίας με την Marinet ΕΠΕ.

 

 

No Comments

Post A Comment