Google reviews, πόσο σημαντικές είναι;

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι επηρεαζόμαστε από εκείνους που εμπιστευόμαστε. Η σταθερή (και μερικές φορές τρομακτική) άνοδος των κοινωνικών μέσων και ψηφιακών πλατφορμών μας κατέκλυσε με κριτικές, διαφημίσεις και «επιρροές» που ουρλιάζουν για να τραβήξουν την προσοχή μας, συνδυαζόμενες με αρκετές αποκαλύψεις κατάχρησης, συνέβαλαν στη δημιουργία επιφυλακτικών χρηστών του Διαδικτύου που εμπιστεύονται τους ανθρώπους που γνώριζαν και εκτός διαδικτύου: τους γνωστούς τους.

Στην πραγματικότητα, μια πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι το 83% των ερωτηθέντων καταναλωτών εμπιστεύονται συστάσεις από φίλους πάνω από οποιαδήποτε άλλη μορφή διαφήμισης. Και ακόμα πιο σημαντικό, το 84% έχει εμπιστοσύνη στις ηλεκτρονικές κριτικές όσο και οι συστάσεις από την οικογένεια και τους φίλους.

Οι άνθρωποι γνωρίζουν ότι οι δηλώσεις μιας επιχείρησης είναι τελικά προκατειλημμένες και επηρεάζονται από το κέρδος. Οι online κριτικές από τους πραγματικούς ανθρώπους δεν επηρεάζονται από εξωτερικούς παράγοντες και δίνουν μια πραγματική εικόνα σχετικά με την ποιότητα ενός καταλύματος και συνήθως οι άνθρωποι διαβάζουν 6 έως 12 κριτικές online πριν κάνουν μια κράτηση.

Το μαγαζί που είναι γεμάτο και έχει ευχαριστημένους πελάτες είναι καλύτερο και τείνουμε όλοι να ακολουθούμε συστάσεις γνωστών μας και γενικότερα το ρεύμα των πολλών. Τώρα απλά εμφανίστηκε ένας πολλαπλασιαστής με τη χρήση των κινητών συσκευών και τις κριτικές από άλλους χρήστες και η δύναμη της σύστασης δεκαπλασιάστηκε!

Μέχρι πρότινος το Tripadvisor είχε ένα είδος μονοπώλιου και ήταν η απόλυτη πηγή για κριτικές καταλυμάτων. Πλέον όμως υπάρχει κι άλλη πηγή που ήρθε να αλλάξει το τοπίο: το Google! Ας δούμε λίγο καλύτερα τις κριτικές Google reviews και πώς έχουν γίνει ήσυχα, αλλά σταθερά, εξίσου σημαντικές με τις κριτικές του Tripadvisor και είναι αδύνατο πλέον να αγνοηθούν.

Γνωρίζουμε όλοι καλά τη δύναμη της Google και πώς η μηχανή αναζήτησης έχει κυριαρχήσει σε πολλές πτυχές της ζωής και των επιχειρήσεων μας. Από την αναζήτηση και το Gmail μέχρι και τις διαφημίσεις (Google Ads) η επίδραση στη ζωή του καθενός είναι έκδηλη. Από το 2015, οι κριτικές Google Reviews έχουν δει την πιο δραματική αύξηση στην ποσότητα τους σε σύγκριση με άλλες πλατφόρμες online κριτικών και είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη πηγή. Ο ρυθμός που συσσωρεύει κριτικές είναι ο μεγαλύτερος αυτή τη στιγμή και όλα δείχνουν ότι είναι ο κύριος αυριανός παίκτης. Πρόσθετα τα σχόλια της Google είναι πλήρως ενσωματωμένα με τους χάρτες και την αναζήτηση.

Τρέχουσα αναλογία και μερίδια στις κριτικές ξενοδοχείων:

Πηγή

Είναι δεδομένο ότι πρόκειται για την επικρατούσα μηχανή αναζήτησης με μερίδιο πάνω από 90% στην ΕΕ και όταν αναζητείται ένα κατάλυμα εμφανίζεται προτίστως εκεί. Τώρα προσθέστε σε όλες αυτές τις εμφανίσεις τις κριτικές Google Reviews που ενσωματώνονται με τα αστέρια και τις κριτικές. Πλέον όταν κάποιος αναζητά στη Google το ξενοδοχείο σας εμφανίζεται το πλαίσιο του Google My Business (GMB), το οποίο αναβαθμίζεται συνεχώς και περιέχει ήδη στοιχεία όπως: τοποθεσία με οδηγίες, αριθμό τηλεφώνου, φωτογραφίες επίσημη ιστοσελίδα, τιμές από διάφορα κανάλια, περιγραφή και φυσικά κριτικές! Για αυτό είναι σημαντικό να έχετε ενημερωμένες και σωστές πληροφορίες στο Google My Business, καθώς είναι οι πρώτες πληροφορίες που βλέπει κάποιος που ψάχνει για εσάς και οι πρώτες εντυπώσεις είναι εξαιρετικά σημαντικές.

Πως έγινε όμως πηγή για κριτικές η Google? Πρέπει να έχει να κάνει με τις συσκευές Android. Η διασπορά τους είναι τέτοια που έδωσε στη Google ένα τεράστιο κοινό από χρήστες κινητών συσκευών. Όλες οι συσκευές με gps και με βεβαιωμένους χρήστες με αριθμό κινητού τηλεφώνου. Η Google ξέρει που βρίσκεται ο χρήστης, ξέρει ποιος είναι και μπορεί να του ζητήσει να γράψει μια κριτική για τις τοποθεσίες που βρίσκεται. Αυτό καθιστά και τέτοιες κριτικές περισσότερο έγκυρες από κριτικές του TripAdvisor για παράδειγμα!

Και τώρα η χαριστική βολή! Μια θετική κριτική στα Google Reviews θα βοηθήσει το ξενοδοχείο σας να καταταχθεί ψηλότερα στα αποτελέσματα των αναζητήσεων και συνεπώς θα φέρει περισσότερους επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας!

Ωραία, το καταλάβαμε. Τι κάνουμε τώρα;

1. Google My Business. Ενημερώστε το. Πρέπει όλα τα στοιχεία να είναι σωστά. Διεύθυνση, αριθμός τηλεφώνου, ώρες λειτουργίας, τύποι πληρωμών που γίνονται αποδεκτοί. Φωτογραφίες σωστές και ωραίες βοηθούν επίσης πολύ.

2. Ζητήστε από τους επισκέπτες να γράψουν κριτικές και αν γίνεται να τις συνδέσουν με παροχές και χαρακτηριστικά που τους άρεσαν (λέξεις κλειδιά). Οι περισσότεροι θα γράψουν μια κριτική αν τους το ζητήσετε. Πρέπει απλά να τους το θυμίσετε!

3. Μπείτε στο GMB και απαντείστε στις κριτικές των επισκεπτών. Είναι δύσκολο και είστε πνιγμένοι στη δουλειά, αλλά θα δουλέψει. Η Google ενημερώνει τον επισκέπτη για την απάντησή σας και τον προσκαλεί να τη δεί. Αυτό δημιουργεί πρόσθετη κινητικότητα στο λογαριασμό σας.


Τρέχουσα αναλογία και μερίδια στις κριτικές ξενοδοχείων:

Σχετικά με τον αρθρογράφο και την Marinet

Ο Αλέξανδρος Δαμίγος είναι ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης της Marinet. Πρόκειται για τη πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που από το 2002 παρέχει υπηρεσίες στον τουρισμό και διαθέτει μια ολοκληρωμένη λύση προώθησης και διαχείρισης κρατήσεων προσφέροντας τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας, το booking engine, τον channel manager και την ηλεκτρονική προώθηση ενός ξενοδοχείου.

Η Marinet πρωτοστατεί στο χώρο της φιλοξενίας και προσφέρει υπηρεσίες ηλεκτρονικής προώθησης και μάρκετινγκ, διαχείριση social media και διασπορά τουριστικού προϊόντος σε περισσότερα από 600 ξενοδοχεία στην Ελλάδα. Μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Marinet στο τηλέφωνο (+30) 210 4101130 ή από την φόρμα επικοινωνίας: Φόρμα επικοινωνίας με την Marinet ΕΠΕ.

No Comments

Post A Comment