18 Feb Η χρήση των Social Media στην αποτελεσματική προώθηση της επιχείρησή σας
Social Media – Σίγουρα θα αναρωτιέστε αν η παρουσία της επιχείρησής σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα έχει αποτελέσματα στην αύξηση του αγοραστικού σας κοινού και στην προώθηση του brand awareness, των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρετε.
Social Media Marketing
Στην πραγματικότητα τα Social Media είναι πλέον ο χώρος που βρίσκονται οι καταναλωτές, καθώς από το 46% του παγκόσμιου πληθυσμού που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο, το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών δραστηριοποιείται μέσω των Social Media. To Facebook κατέχει την πρώτη θέση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με πάνω από 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες παγκοσμίως. Αποτελέσματα έρευνας τεσσάρων ετών, σύμφωνα με το Social Times, έδειξαν ότι οι χρήστες που έχουν κάνει Like σε μία σελίδα στο Facebook μίας μεγάλης αλυσίδας καταστημάτων αγοράζουν, περίπου κατά μέσο όρο, 125 περισσότερα είδη από τους πελάτες του καταστήματος που δεν έχουν κάνει Like σε αυτή την σελίδα. Επιπλέον υπολογίζεται ότι σχεδόν 4 δισεκατομμύρια αναρτήσεις κοινοποιούνται καθημερινά στο Facebook.
Ο λόγος που οι χρήστες προτιμούν πολλές φορές να επισκέπτονται περισσότερο την σελίδα μιας επιχείρησης στο Facebook και λιγότερο το website αυτής, είναι γιατί το πρώτο είναι πιο διαδραστικό και είναι πιο εύκολο για το χρήστη να έχει άμεση αλληλεπίδραση και επικοινωνία με την επιχείρηση.
Θα πρέπει λοιπόν να γίνει κατανοητό ότι τα Social Media αποτελούν ένα εξαιρετικό εργαλείο marketing, ένα εργαλείο που συνδυάζει χαμηλό κόστος, στοχευμένη διαφήμιση και ποιοτικά αποτελέσματα. Το ζητούμενο πάντα είναι να πισθεί ο υποψήφιος πελάτης για το προϊόν μέσω των Social Media, και στην συνέχεια να οδηγηθεί στον ιστότοπο της επιχείρησης και να πραγματοποιήσει την αγορά. Επιπλέον, μέσω τον ads οι χρήστες πλέον μπορούν να κάνουν μία αγορά απευθείας από την σελίδα ενός κοινωνικού δικτύου.
Πως όμως θα γίνει επιτυχημένη η στρατηγική marketing μιας επιχείρησης μέσω των Social Media;
Τα δυο πρώτα βασικά βήματα:
- Είτε κάνετε οι ίδιοι το Social Media Management, είτε το έχετε αναθέσει σε κάποιον εξωτερικό συνεργάτη είναι πολύ σημαντικό να κάνετε ένα Marketing Plan, θέτοντας ξεκάθαρους στόχους, υπολογίζοντας τους διαθέσιμους πόρους (χρόνος, χρήμα, συνεργάτες) και το είδους του περιεχομένου (φωτογραφίες, κείμενα, βίντεο) που είστε σε θέση να μοιράζεστε σε τακτική βάση. Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει την επιχείρησή σας καλύτερα από εσάς τους ίδιους. Με αυτόν τον τρόπο θα έχετε μία πιο ξεκάθαρη εικόνα για το πως θα πρέπει να είναι η παρουσία της επιχείρησής σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δεν θα βοηθηθείτε μόνο εσείς, αλλά και οι συνεργάτες που ίσως διαχειρίζονται τα προφίλ της επιχείρησης.
- Κάντε μία έρευνα που να αφορά στον ανταγωνισμό, για να βρείτε τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της επιχείρησής σας, αλλά και για να πάρετε ιδέες για το πως να διαχειριστείτε το προφίλ της επιχείρησης σας στα Social Media. Εξίσου σημαντικό είναι να κάνετε μια έρευνα για το περιεχόμενο που ενδιαφέρει τους χρήστες που σας ακολουθούν για να μπορούν οι δημοσιεύσεις σας να είναι εύστοχες και να ανταποκρίνονται στις προτιμήσεις τους.
Πως πρέπει να δομηθεί ένα Επαγγελματικό Προφίλ ή αλλιώς ένα Business Page;
Επιλέξτε ποιά πλατφόρμα είναι κατάλληλη για την επιχείρησή σας (μπορεί να είναι και παραπάνω από μία) και ξεκινήστε να χτίζεται τη σελίδα. Εδώ είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι για τις επιχειρήσεις κατάλληλες είναι οι Σελίδες ή αλλιώς Pages και όχι τα προσωπικά προφίλ. Οι επαγγελματικές σελίδες δίνουν περισσότερες δυνατότητες και τα κατάλληλα εργαλεία για να μπορέσει μία επιχείρηση να κάνει μια διαφημιστική καμπάνια και να έχει μετρίσιμα στατιστικά στοιχεία.
Αφού επιλέξετε τα κατάλληλα κοινωνικά δίκτυα ξεκινήστε να εισάγετε πληροφορίες σχετικές με την επιχείρησή σας. Εισάγετε το όνομα της επιχείρησης, κάντε μία σύντομη αλλά περιεκτική και σαφή περιγραφή των υπηρεσιών και προϊόντων που προσφέρεται. Χρησιμοποιείστε το λογότυπο της επιχείρησης για εικόνα προφίλ και αφού επιλέξετε την κατάλληλη φωτογραφία εξωφύλλου καλό θα είναι να προσθέσετε σε αυτή την διεύθυνση του website και το email της επιχείρησης. Συμπληρώστε την ακριβή τοποθεσία της επιχείρησης και μην παραλείψετε τα στοιχεία επικοινωνίας. Είναι επίσης σημαντικό να χρησιμοποιήσετε plug-ins που θα επιτρέπουν στους fun να κάνουν κατευθείαν like ή follow από το website σας.
Ουσιαστικά 3 στόχοι πρέπει να επιτευχθούν όταν κάποιος επισκέπτεται πρώτη φορά το προφίλ σας (αλλά και το website σας)
- Τι κάνετε – σαφή περιγραφή των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρετε.
- Ότι διαθέτετε την εμπειρία και ότι είστε αξιόπιστοι.
- Γιατί πρέπει να ασχοληθούν μαζί σας.
Να είστε σύντομοι και περιεκτικοί ώστε να μεταδώσετε άμεσα τις πληροφορίες που ψάχνουν οι εν δυνάμει πελάτες.
Ακολουθούν μερικά tips για σωστή και επιτυχημένη διαχείριση των Social Profiles!
Τι να κάνετε:
- Το 80% των αναρτήσεων σας καλό θα είναι να έχουν διασκεδαστικό και διαδραστικό περιεχόμενο, ενώ μόλις το 20% θα πρέπει να συνδέεται άμεσα με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που θέλετε να προωθήσετε. ΜΗΝ κάνετε συνέχεια αναρτήσεις για να προωθήσετε το προϊόν σας και μην παρουσιάζεστε ως πωλητές γιατί αυτό θα φέρει να αντίθετα αποτελέσματα.
- Κάντε δημοσιεύσεις σε τακτική βάση, ανάλογα πάντα με τις ανάγκες που έχει η επιχείρηση και τους στόχους που έχετε θέσει. ΜΗΝ κάνετε υπερβολικά πολλές αναρτήσεις. Το 73% των καταναλωτών έχει κάνει unlike σε εταιρίες εξαιτίας συχνών αναρτήσεων, έλλειψης ενδιαφέροντος, κακής εμπειρίας ή αν ντρέπονταν για τη σελίδα που είχαν κάνει like, οπότε είναι απαραίτητο να γνωρίζετε τους “Κανόνες σωστής Εταιρικής Συμπεριφοράς”. Το ιδανικό είναι να κάνετε αναρτήσεις με συχνότητα 1-4 φορές την εβδομάδα, 1-2 φορές την ημέρα. Αποφύγετε τα spam posts.
- Να συνδέετε τις αναρτήσεις σας με ένα landing page του website σας, έτσι ώστε οι fun της σελίδα σας να μπορούν εύκολα να βρίσκουν το σωστό περιεχόμενο και τελικά να οδηγούνται στο website σας.
- Να απαντάτε και στα θετικά αλλά πολύ περισσότερο στα αρνητικά σχόλια. ΜΗΝ αγνοείτε και μην διαγράφετε σχόλια και posts των πελατών γιατί αυτό θα δημιουργήσει μία αρνητική εικόνα για την επιχείρησή σας. Μην ξεχνάτε ότι όσο πιο πολύ αλληλεπιδράτε με το κοινό τόσο περισσότερη ανταπόκριση θα έχουν και οι αναρτήσεις που κάνετε. Με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργήσετε μία σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες και θα δείξετε ότι είστε ικανοί να διαχειριστείτε οποιαδήποτε κατάσταση. Το θεμιτό είναι να απαντάτε μέσα σε μία ώρα, αλλά όχι περισσότερο από ένα 24ωρο.
- Καλέστε τους φίλου σας να κάνουν like στη σελίδα σας. Το πιο πιθανό είναι ότι και οι ίδιοι θα ενδιαφέρονται για τα νέα της επιχείρησής σας.
- Μην κάνετε μακροσκελείς αναρτήσεις! Το ιδανικό είναι το κείμενο των posts να περιορίζονται σε 80 χαρακτήρες. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι σύντομες αναρτήσεις αυξάνουν το
- Κάντε ερωτήσεις στο κοινό και μην τους δίνετε μασημένη τροφή. Ουσιαστικά κάντε τους πελάτες να ασχοληθούν μαζί σας και χτίστε σχέσεις εμπιστοσύνης. Αυτού του είδους οι αναρτήσεις παρουσιάζουν 93% περισσότερα σχόλια από τις συμβατικές αναρτήσεις. ΜΗΝ δημιουργείτε ψεύτικα προφίλ για να κάνετε like και comments στις σελίδες σας. Τα προφίλ που δεν είναι πραγματικά αναγνωρίζονται εύκολα από το κοινό με αποτέλεσμα να μην υπάρχει εμπιστοσύνη και να πάψουν να σας ακολουθούν.
- Να χρησιμοποιείτε φωτεινές και καθαρές φωτογραφίες, καθώς προσελκύουν περισσότερο την προσοχή. Να ανεβάζετε οπτικοακουστικό υλικό για να κεντρίσετε το ενδιαφέρων των χρηστών.
- Καλό θα είναι να ακολουθείτε αυτούς που σας ακολουθούν. Σε περίπτωση που δεν θέλετε να το κάνετε, τότε παρακολουθείστε ποιοι είναι οι πιστοί σας followers, αυτοί που σας στηρίζουν, δημιουργείστε μία λίστα και στηρίξτε τους και εσείς!
- Τέλος θα πρέπει να παρακολουθείτε τα στατιστικά στοιχεία της σελίδα σας και ανάλογα με τα αποτελέσματα να κάνετε έναν επαναπρογραμματισμό των στόχων σας.
Η Marinet πρωτοστατεί στο χώρο της φιλοξενίας και προσφέρει υπηρεσίες ηλεκτρονικής προώθησης και μάρκετινγκ, διαχείριση social media και διασπορά τουριστικού προϊόντος σε περισσότερα από 600 ξενοδοχεία στην Ελλάδα. Μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Marinet στο τηλέφωνο (+30) 210 4101130 ή από την φόρμα επικοινωνίας: Φόρμα επικοινωνίας με την Marinet ΕΠΕ.
No Comments